lauantai 19. toukokuuta 2018

Villapesupinnat

Villapesupinnat- huivi etenee omalla painollaan hitaasti, mutta varmasti. Malli on tosi koukuttava. Huivia on helppo neuloa, mutta kokoajan tapahtuu jotain, joten mielenkiinto säilyy. Jokainen pinta tehdään eri pintaneuleella ja välissä on aina sama reikäpitsiraita. Pintaneuleita voi tietysti tehdä mielensä mukaan. Minä olen neulonut tähän saakka ohjeen mukaan, mutta nyt alottamassani pinnassa aion soveltaa ohjetta. Pinta on ohjeen mukaan sileää oikeaa. Minä inhoan neuloa pitkästi nurjaa ja lisäksi minun nurjani on löysempää, kuin oikeat silmukat. Joten teen pinnan ainaoikeaa. Villapesuohjelma- podcastin tytöt Katri Raunama ja Pirjo Lakkapää, jotka ovat tehneet ohjeen, kannustavat neulojia soveltamaan ohjetta. Muutenkin heidän asenteensä, ettei se ole ihan niin justiinsa, on minulle hyvä oppi. Olen aikamoinen nipo käsitöideni suhteen. Yleensä puran heti, jos huomaan pienenkin virheen. Villapesupinnat- huivin ohjeen voi ladata ilmaiseksi Ravelrysta.


Alkuperäiset lankavalintanikin ovat jo vaihtuneet. Nyt neulon huivia Arwetoista: vaalea lila, tumma lila (nämä kaksi väriä sain huhtikuun paketissa salaiselta neuleystävältäni), harmaa ja pinkki.
Aloitin huivin 3. 5 millin pyöröillä. Vaikka käsialani on löysä, alusta tuli liian piukkaa. Toivottavasti kastelu ja pingotus oikaisevat alun. Yleensähän merino on aika joustavaa. Nyt neulon huivia 4 millin puikoilla.


Kiitos Helvetinpöllö ihanasta kortista! Yllätykset piristävät aina päivääni.


Näin ihanasti Kuurankukka muisti minua Äitienpäivänä.


6 kommenttia:

  1. Käsitöissä on hyvä näkyä oma kädenjälki, vaikka sitten omana mallineuleena. Kaunista jälkeä sinulla syntyykin!

    VastaaPoista
  2. Suunnittelen tässä sukkien neulomista Suomi Melooseen - AM osti perjantaina mulle ihanan värista lankaa!
    Laitan siitä lankakerästä kuvan seuraavaan päivitykseen; lanka on osin villaa, osin akryylia, aika paksua, mutta eipä se haittaa.

    Ehtisin vielä tehdä yhdet ihan perussukat ennen lähtöä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitten vaan puikot heilumaan! Ehditkö SMssä neuloa yhtään?

      Poista
  3. Minä lopetin ainoan aloittamani huivintekeleen. On melkoisen muhkurainen. Ei ole minusta huivintekijäksi.
    Kevät solahti ohi, joten olisko kesätapaaminen? Mitä paikkakuntaa suosisit? Onko se Pöllö poistumassa maisemista just?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huivien muhkuroista ei kannata välittää neulomisvaiheessa. Epätasaisuudet oikenevat kyllä kastelussa ja pingotuksessa.
      Kesätreffit kuulostavat oikein kivalta. Pöllön reissu alkaa viikkoa ennen juhannusta ja kestää viikon. Vai olikohan se viikko niin, että se päättyy viikkoa ennen juhannusta? Pitää varmistaa Pöllöltä. Mäntsälän Rundamunken on lopettanut. Järvenpäässä voitais nähdä. Kulmakonditoria ainakin on hyvä ja heillä on kesällä mahdollista istua terassillakin.

      Poista

Avaa rohkeasti sanainen arkkusi. Kommentit piristävä aina päivääni.