perjantai 17. elokuuta 2018

Käsityörintamalta kuuluu

Tänään laitoin avustajani kanssa Villapesupinnat- huivin pingottumaan. Knit Pron pingotusraudat, T- neulat ja neulakammat ovat kyllä näppäriä. Ilman niitä näin ison huivin pingotus olisi kyllä todella hankalaa. Koska Villapesupinnat on iso huivi, pingotusalustojen sijaan pingotimme huivin sohvan divaaniosan tyynyyn ja lisäksi sohvan selkänojan tyynyyn. Ekaa kertaa käytin huivin kastelussa villasaippuaa.


Eeva Kesäkuun Taina- huivin neulomista olen aloitellut. Ohje on ilmaiseksi ladattavissa Ravelryssa. Neulon 4 mm Chiagoon pyöröpuikoilla. Silmukat loin ohjeen mukaan 5 mm puikoilla. Lanka on Lai- la- lai yarnzin sukkalankaa värissä "Have a Doughnut". Ohjeenmukaiseen huiviin tarvitaan 100 grammaa fingering- vahvuista lankaa. Minulla on tätä lankaa 49 grammaa, joten pitää miettiä joku muu lanka tämän oranssin kaveriksi. Minulla on samaa lankaa myös ruskeana ja purppuranpunaisena. Ruskeaa olen ajatellut oranssin jatkoksi. Mitä mieltä sinä olet? Mieheni otti huivinalusta pari kuvaa. Ekassa kuvassa näkyy hyvin huivin rakenne, toisessa kuvassa väri.



Villapesupinnat- huivia tykkäsin tosi paljon neuloa. Niinpä olen aloittelemassa toista huivia lahjaksi Ainolle. Aino on valinnut itse värit huiviinsa. Ekasta huivista ylijääneen vaalean lilan Arwetan Aino halusi omaan huiviinsa. Muut värit tilasin Titityystä.


Minun neuleeni ovat nyt kovasti huivipainotteisia. Minua huivituttaa nyt, ei voi  mitään. Olisi kiva kuulla, mitä käsitöitä sinulla on kesken.

19 kommenttia:

  1. Voi että, upea huivi pingoittuu! Kauniita, herkkiä värejä Aino on valinnut huiviinsa. Arwetta on minulla puikoilla, sukkaa pukkaa... ja väri kaunein harmaa mitä kaupasta löysin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kehuistasi Emäntä! Odotan näkeväni Arwetta- sukkasi.

      Poista
  2. Kivan näköisen huivin olet saanut valmiiksi.
    Minun Myriad CAListani,joka tällä hetkellä on minulla tekeillä, tulee peitto. Lisäksi virkkaan hametta silloin kun olen viikon CAL osion saanut valmiiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kehuistasi Saga! Eilen otin huivin pingotuksesta ja alottelin päättelyurakkaa. Hupsut tupsut ajattelin tehdä vielä huivin kulmiin.
      Mielenkiinnolla odotan, miten peittosi etenee, kun on nyt pyöreä. Vai minkä muotoinen on valmis peitto?

      Poista
  3. Herkkiä värejä on Aino valinnut.
    Sinun huiviisi voisi ruskea olla hyvä.
    Minä perityistä Isovelilangoista teen miesten kintaita asunnottomien yön keräykseen. Hitaasti etenee vaikka on helppoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruskeää minäkin olen suunnitellut huivinjatkoksi.
      Ihanaa, kun teet hyväntekeväusyyskäsitöitä. Arvostan!

      Poista
  4. Ihana huivi sulla valmiina ja ihania huiveja tulollaan!
    Minun käsityökauteni ei vieläkään ole alkanut, ei sitten millään. En tiedä mikä on kun en saa mitään otetta mistään käsityöstä kiinni. Kaikkea pitäisi ja pitäisi, mutta kun ei... No, kai se kärpänen puraisee vielä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitäs me keksittäis sulle, että neulemojosi väistyisi? Entä joku kiva yhteisneulonta? Juuri alkoi Riikka-KAL. Siinä neulotaan yhdessä Riikka- sukat, joka on ilmainen ohje Ravelryssa. Minäkin aloittelen tässä Riikka- sukkia. Kiinnostaisiko? Tosi kaunis ja helppo pitsimalli.

      Poista
    2. Käynpä kurkkaamassa, kiitos Susanna <3

      Poista
    3. Kerrohan sitten, pääsivätkö Riikka- sukat sinunkin puikoillesi.

      Poista
    4. Sukkaohjeen löysin, mutta jotain en nyt osaa, en löydä tai sitten ymmärrä tuota KAL-juttua?
      Tai luulen löytäneeni ohjeen :)

      Poista
    5. Sitkeys tuottaa tulosta :D Löysin kun tarpeeksi kauan etsin, olin jo laittamassa sulle ihan henk.koht. viestiä, että auta tyhmää.... :)

      Poista
    6. Hyvä, että löytyi! Joko tulostit ohjeen ja otit Riikat puikoillesi?

      Poista
    7. No joo... :) Mä vaan mietin ja pohdin, että kummasta reunasta se langankierto pitää neuloa seuraavalla kerroksella, etu- vai takareunasta?
      Olen siis ihan alussa vasta, ja yritän muistella "neulomisen aakkosia" :D

      Poista
    8. Langankierron otat aina kerästä takakautta, ei esim. kiertäen. Kun tulet siihen kohtaan seuraavalla kierroksella, neulot langankierron etukautta oikein. Siihen kohtaan tulee reikä. Osasinko selittää niin, että ymmärsit?
      Mikä lanka sulla on?

      Poista
    9. Kiitos avusta - juuri tuota opastusta kaipasin.

      Mä kaivelin lankakoriani ja löysin kirjavan Regian Cotton Colorin, semmoisen luonnonvalkea-vihreä-ruskea-kelta-musta -kirjava. Voi olla että kuvio ei näy tuosta langasta kunnolla, mutta jospa tällä saisin siitä neulekärpäsestä taas kiinni :)

      Poista
    10. No saatko neulekärpäsen kiinni? Toivottavasti!
      Minkä kokoiset puikot valitsit? Esittelehän sukkienalkua blogissasi, niin minäkin näen valitsemasi langan.

      Poista
    11. Tuntuu, että ainoa mistä saan kiinni on tuo fleecepeiton kulma :)

      Valitsin puikoiksi 2,25 mm Knit Pro Zingit.
      Koetan saada edes yhden kuviokerran neulottua ja laitan sitten kuvan blogiin :)

      Poista

Avaa rohkeasti sanainen arkkusi. Kommentit piristävä aina päivääni.