keskiviikko 23. elokuuta 2017

Mallitilkku

Kalevala CALin mallitilkkuni on valmis! Nelosen virkkukoukulla pääsin tilkun tavoiteleveyteen, eli 23 cm.



Minähän virkkaan peittoni valmiista Lampi- lankapaketista. Siinä on seuraavat langat:
Menita Lasse:
3 x valkoinen (100)
2 x vaaleanpunainen (6823)
3 x vaaleansininen (8627)
2 x pinkki (2034)
3 x vaaleanharmaa (205)
2 x tummanharmaa (203)
Menita Pia:
8 x valkoinen (100)
Reunuksen tehosteväriksi valitsin Menita Pian pinkin langan, joten sitä vielä 1 kerä.


Kalevala CALin ensimmäinen vihje ilmestyy ensi lauantaina 26. 8. 2017. Vielä ehtii hyvin mukaan ihan alusta alkaen. Osallistuminen ei maksa mitään. Blogin sivupalkista oikealta pääset lukemaan lisää.

14 kommenttia:

  1. voihan hitto. Minulla tuli 24 cm 4mm:n koukulla. ja 3.5 mm:n koukulla taas 22 cm. Laitoin tilaukseen 3.75 mm. Toivottavasti tulisi viimeistään perjantaina, että pääsisin tekemään uuden malliruudun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tein ekan tilkun 3, 5 mm virkkuukoukulla. Mallitilkku oli just just 20 cm. Ravelryssä järjestäjien edustaja sanoo, että puolen sentin heitto on vielä ok.

      Poista
    2. joo, ei tuo tosiaan mulla ole ns. hirveä ero, mutta haluan kokeilla, minkä mittainen tulee 3.75mm:n koukulla, kun pyrin 'täydellisyyteen'. Teen pienemmällä koukulla sit, ettei lanka pääse ainakaan loppumaan :D

      Poista
    3. Eihän se kokoero muuten haittaa, kuin langanmenekkiin valmiissa lankapaketissa. Minäkin haluan, että käsityöni on ns. just eikä melkein.

      Poista
  2. Mä mietin tuota CALia, sitä Tunturia vai mikä se oli, mutta se oli (onneksi :D) silloin loppu ja sitten päädyin siihen, että nyt on ihan oikeasti koetettava saada noita lankoja vähemmäksi, en osta yhtään uusia lankoja tämän vuoden puolella.
    Jos ei oo IHAN pakko ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko sulla peittoon sopivia lankoja kotona? Arteenin sivullahan on ohjeet korvaavan langan valintaan.

      Poista
    2. Ei mulla taida olla, mun langat on enemmänkin sukka- ja lapaslankoja ja mä luulen, ettei niistä taida oikein onnistua. Eikä väritkään välttämättä sovi sitten yhteen.
      Ja sitten on vielä noita ristipistojuttujakin :) Pitäisi tehdä sen "syntymätaulu" siskonpojalle, Max täyttää kohta vuoden ja se on vielä tekemättä..
      NIIIIN paljon ihania käsitöitä mitä pitäisi tehdä ja niin vähän aikaa - 24 h/vrk ei riitä :)

      Poista
    3. Sama mulla. Luulis, ettei mulla muuta olekkaan, kuin aikaa, kun en käy töissä enkä opiskele. Mutta johonkin se aika vaan häviää ihan itsestään.

      Poista
  3. Toivotaan niin. Saa nähdä, kuinka vaikeita tilkut on virkata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätä odotan itsekin mielenkiinnolla, että ovatko kuinka vaikeita.. En ole ennen tehnyt..

      Poista
    2. Onneksi on apua tarjolla. Minä olen virkannut aiemmin vain isoäidinneliöpeiton...

      Poista
    3. se on kyllä hyvä, että on apua tarjolla. Kyllähän isoäidin neliöitä on tehnyt, mutta epäilen niiden olevan vaikeampia :D

      Poista
    4. Sitä juuri tarkoitin. Ettei mun isoäidinneliö- kokemuksestani ole tässä kyllä mitään iloa. Kun katsoo Arteenin aiempia peittoja... taitaa tulla tenkkapoo vielä monta kertaa.

      Poista

Avaa rohkeasti sanainen arkkusi. Kommentit piristävä aina päivääni.