tiistai 13. lokakuuta 2015

Lokakuun käsityökahvila

Lokakuussa oman kylämme käsityökahvilassa oli aiheena japanilainen virkattu Tawashi. Helppoja ja nopeita virkata, joten näitähän voisi virkata pukinkonttiinkin. Kylkeen tiskiainetta kauniissa pullossa, saippua tai vaikka kuorintavoide. Ohje löytyy Punomosta .



Tässä kuvassa on innokkaiden naisten virkkaamia Tawashien alkuja.


Tässä kuvassa on minun virkkaamani Tawashit. Kolme virkkasin Puro Batikista 4, 5 mm koukulla. Yhden virkkasin Blend Bamboosta 3, 0 mm koukulla. Lankaa sain näihin neljään Tawashiin uppoamaan huikeat 65 grammaa.

8 kommenttia:

  1. Näitä(kin) pitää kyllä kokeilla :-)
    Täälläkin olisi nykyään jonkinmoinen käsityökerho joka toinen viikko. Kaksi kertaa vasta ollut. Ekalla kerralla en päässyt töiden takia. Viime viikolla olin kova kyytiä menossa, kun en tiennyt kerhon kokoontuvan vain joka toinen viikko :-D
    Ja tänään minä autuaasti sen unohdin :-(
    Seuraavallakin kokoontumiskerralla kahden viikon päästä, olen töissä.
    Ei voi kyllä muuta sanoa, kuin HÖH :-(
    Niin näyttää hauskalta teidän muiden kokoontumiset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä, Satu. Suosittelen! Mutta varo, ettet jää koukkuun.
      Odotan innolla näkeväni, millaisia käsityötapaamisia teillä on. Jos vaikka saisin jonkun hyvän idean. Onko siellä joku yhteinen aihe?

      Poista
  2. Mielenkiintoinen virkkaus! Pitää laittaa ohje talteen, noita tosiaan voi laittaa pukinkonttiin.
    Täälläkin pyörii jonkinlainen neulontakerho, mutta on niin hankalalla aikaa etten pääse töiden takia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö neulontakerhoon voisi ehdottaa, että kokoontuisivat välillä johonkin muuhun aikaan? Meidän käsityökahvila kokoontuu joka kuukauden toinen sunnuntai klo 14- 16.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. No niin on Osakainen! Mä oon ihan koukussa virkkaamiseen.

      Poista

Avaa rohkeasti sanainen arkkusi. Kommentit piristävä aina päivääni.